Bank Zachodni WBK S.A. zniknął z mapy polskiej bankowości. Obecnie nazywa się Santander Bank Polska S.A. Klienci BZ WBK nie muszą podejmować żadnych działań, by nadal w pełni korzystać z usług banku, mieć dostęp do swoich pieniędzy. Poza zmianą logo i adresu strony internetowej, oraz wyglądu dokumentów oraz placówek nic się nie zmieniło w funkcjonowaniu banku.
Bank Zachodni WBK S.A. od 7 lat należał do grupy kapitałowej Santander. Większość klientów nawet tego nie zauważyło, gdyż fakt ten nie był mocno komunikowany w akcjach marketingowych banku. Jednym ze znaków stosunków właścicielskich było logo wskazujące na przynależność banku do Grupy Santander.
Na fakt przynależności do grupy kapitałowej Santander, jej 160-letnie doświadczenie na rynkach finansowych, zwracali niekiedy uwagę doradcy firmowi, informując o platformie Santander Trade (mogą z niej korzystać wszyscy klienci firmowi Santandera, zamieszczając na niej wizytówkę swojej firmy, poszukując kontrahentów czy informując o swoich usługach/produkowanych towarach).
W maju akcjonariusze BZ WBK zdecydowali o zmianie nazwy banku i jego siedziby. Pociągnęło to za sobą zmianę, w niektórych dokumentach, nazwach produktów, serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Zmiana logo oznacza też zmianę wystroju placówek banku.
Bez zmian
Dla klientów zmiany mają jedynie charakter formalny i wizerunkowy, w praktyce nadal będą chodzili do tych samych placówek, korzystali z tych samych kanałów dostępu do swoich pieniędzy. Zawarte umowy nie wymagają podpisywania aneksów, nie zmieniają się numery rachunków ani sposoby logowania do bankowości telefonicznej czy elektronicznej (internetowej, mobilnej). Swoją ważność zachowują też wszystkie karty płatnicze z logo BZ WBK. Karty z nowym logotypem klienci otrzymają dopiero po wygaśnięciu ważności dotychczasowych.
Zmieniły się
Zmienił się adres rejestrowy banku, wygląd jego logo, a co za tym idzie wzór druków bankowych, wizytówek i materiałów reklamowych, a także wystrój oddziałów.
Najpoważniejsza zmiana z jaką stykają się klienci, dotyczy domeny internetowej. Dotychczasową – bzwbk.pl – zastąpiła nowa – santander.pl. Warto więc zwrócić uwagę, logując się do bankowości elektronicznej, czy w pasku adresowym wyświetla się charakterystyczna kłódka a nazwa instytucji w certyfikacie bezpieczeństwa brzmi Santander Bank Polska S.A.
Zmienił się też wygląd bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Nie wymaga to jednak żadnych działań ze strony klientów, poza przyzwyczajeniem się do nowej nawigacji.
Santander Consumer Bank
Santander Consumer Bank to także członek grupy Santander, ale prowadzący zupełnie odrębną działalność. Santader Consumer Bank koncentruje się na udzielaniu kredytów konsumenckich, które oferuje w swoich oddziałach oraz w placówkach partnerskich. Nie oferuje natomiast produktów z oferty Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK), który jest bankiem uniwersalnym, czyli prowadzącym wszechstronną obsługę klientów indywidualnych, firmowych i instytucjonalnych.
Uwaga na oszustów
Przygotowania do zmian zbiegły się w czasie ze wzmożoną aktywnością cyberprzestępców. W internecie pojawiły się fałszywe aplikacje mobilne. Skorzystanie z nich pozwoliłoby przestępcom przejąć kontrolę nad kontem klienta, wypłacić z niego pieniądze.
Nie można wykluczyć, że po zmianach klienci banku spotkają się z różnymi fałszywymi informacjami sugerującymi konieczność podjęcia określonych działań, by dopełnić formalności. Absolutnie nie należy reagować na takie komunikaty, podejmować jakichkolwiek działań.
Wszelkie wątpliwości można rozstrzygnąć w placówce banku, szukając informacji w bankowości elektronicznej lub na oficjalnej stronie banku, czyli pod adresem www.santander.pl